اطلاعات کاملی درباره جراحی لاغری صورت یا جراحی بوکال در رشت


عمل جراحی تخلیه چربی بوکال یا بوکال فت از طریق بی حسی موضعی با برشی کوچک به اندازه دو تا سه سانتی متر در داخل هرطرف دهان انجام شده و چربی های بوکال هر طرف صورت تخلیه میگردد. کل عمل نهایتا نیم ساعت زمان برده و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. برای بهتر فرم گرفتن صورت بعد از عمل استفاده از گن های خاص به مدت یک ماه توصیه میشود. تورم مختصری بعد از عمل ممکن است ایجاد شود که در عرض یک هفته تا ده روز بعد از عمل برطرف میگردد. دقت و‌ توجه داشته باشید این عملها از داخل دهان و در مجاورت عصبهای صورت انجام میگردد. پس انجام آن را بجز به جراحان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی که تجربه وتبحر کافی در این زمینه دارند، نسپارید.

تخلیه چربی اضافی صورت برای بهبود زیبایی، یک تکنیک ثابت شده است. چربی بوکال (BFP) یک ساختار منحصر به فرد در بین عضلات صورت است. برداشتن غیر اصولی آن ممکن است در زیبایی اثر معکوس داشته باشد. حذف BPF یا از طریق جراحی یعنی برش درونی انجام می شود و یا از طرق لیفت صورت.

بوکال فت یا جراحی لاغری صورت

در گذشته ای نه چندان دور داشتن صورت و اندامی فربه و چاق نشان از سلامتی و یکی از مهم ترین معیارهای زیبایی بوده است. دخترانی که صورتی گرد داشتند زیبا خطاب می شدند. در حال حاضر معیارهای زیبایی تفاوت چشمگیری با گذشته داشته است. صورتی استخوانی و دارای زاویه جذابیت و زیبایی صورت یک خانم را دوچندان می کند.

در این میان افرادی هستند که این معیار زیبایی را از خانوداه به ارث می برند و از بدو تولد با آن ها همراه است. اما اگر آنقدر خوش شانس نیستید که با صورتی زاویه دار و استخوانی متولد شوید اصلا نگران نباشید.

بوکال فت یا لاغری صورت

با پیشرفت علم پزشکی در امر زیبایی بسیاری از این معیارهای زیبایی با انجام چند جراحی ساده امکان پذیر است. برای داشتن صورتی زاویه دار انجام تزریق های زیبایی بسیار شناخته شده است. اما برای افرادی که صورتی چاق و بزرگ دارند، تزریق فیلر برای زاویه دهی صورت امکان پذیر نیست.

آیا اطلاعاتی در مورد بوکال فت دارید؟ مراحل جراحی بوکال فت به چه صورت است؟ دوران نقاهت برای جراحی بوکال فت چقدر است؟

ما در این مقاله سعی داریم اطلاعات مفیدی در مورد جراحی بوکال فت به شما ارائه دهیم. د

بوکال فت چیست؟

در واقع بوکال فت به بافت چربی که در زیر گونه قرار دارد گفته می شود که موجب می شود صورت شخص گرد تر دیده شود، داشتن صورتی پر و گرد برای کودکان بسیار شیرین و زیبا است اما متاسفانه بزرگ ترها علاقه ای به داشتن صورت گرد و تپل ندارند و بیشتر علاقه دارند صورتی لاغر و زاویه دار داشته باشند به گونه ای که گونه ها و فک آن ها به خوبی مشخص باشد.

هدف از عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال برداشت بافت چربی موجود در گونه و صورت است که موجب می شود گونه برجسته تر و زاویه فک کاملا مشخص شود، در واقع می توان گفت تمام این تغییرات در صورت پس از عمل به دلیل گود شدن لپ به وجود می آید که بسیار محبوب و قابل پسند است.

جراحی بوکال

افراد کاندید جراحی بوکال فت

افرادیب با صورتی چاق و بزرگ از کاندیدای انجام جراحی بوکال فت هستند اما تصمیم نهایی توسط پزشک متخصص جراحی صورت است که آیا شما برای انجام این جراحی شرایط لازم را دارید یا خیر؟ زیرا هر فردی با  هر صورتی برای انجام این جراحی مناسب نیست.

مراحل جراحی بوکال فت

همانطور که می دانید انجام هر عملی نیاز به انجام برخی مراقبت های اولیه است که در بالا تمام نکات مورد نیاز در این خصوص را برای شما شرح دادیم، پس از انجام تمامی مراحل پیش از عمل دکتر مربوطه می بایست با توجه به نوع آزمایش ها و نوع عملی که از قبل و با مشورت با فرد انجام شده است و همینطور با در نظر گرفتن فرم صورت و مقدار تخلیه چربی لازم عمل را انجام دهد.

به طور معمول عمل بوکال به دو صورت بی حسی موضعی و بیهوشی کامل انجام می شود که در اکثر موارد فقط از بی حسی موضعی استفاده می شود، در ادامه نحوه انجام این عمل را برای شما شرح خواهیم داد:

  • اولین قدم در انجام عمل بوکال تزریق یک آرام بخش جهت کم کردن استرس شخص و سپس بی حس کردن محل عمل است. به طور معمول و در بیشتر موارد بی حسی به صورت موضعی انجام می شود و این روش به معنی داشتن یک عمل سرپایی و بدون درد است.
  • پس از بی حس کردن موضع مورد نظر دکتر متخصص برشی در بخش داخلی دهان ایجاد می کند و سپس از طریق همان شکاف بافت های چربی موجود در قسمت گونه را که به دیواره داخلی چسبیده است جدا می نماید.

لازم به ذکر است که شکاف ایجاد شده در داخل دهان با توجه به اندازه و فرم صورت ایجاد می شود و این مقدار ممکن است از 2 الی 5 cm متغیر باشد، این برش در بخش اصلی عضله صورت یعنی گونه ایجاد می گردد.

  • تخلیه چربی بوکال به این صورت انجام می شود که پس از برش به بخش بیرونی دهان فشار وارد می شود تا بافت چربی کاملا مشخص شود و پس از آن با کمک برخی تجهیزات خاص پزشکی چربی ها تخلیه می شود.
  • پس از تخلیه مقدار چربی لازم می بایست قسمت برش زده بخیه شود.

لازم به ذکر است که چربی بوکال یا BFP یک ساختار فوق العاده و خاص است که به نسبت سایر چربی های موجود در صورت قرار دارد ، چنانچه این عمل توسط پزشک متخصص و به صورت اصولی برداشته نشود امکان دارد تاثیری برعکس به آنچه تصور شماست داشته باشد و به دلیل حساسیت این موضوع توصیه می شود برای این کار حتما بهترین جراح بوکال فت را انتخاب کنید.

آیا جراحی جراحی بوکال فت برگشت پذیر است؟

برای پاسخ به این سوال می توان گفت که میزان مصرف چربی در طول زمان تاثیر زیادی در این امر دارد. اما نتایج دیده شده در این جراحی بسیار رضایت بخش بوده است و میزان برگشت پذیری خیلی کم بوده است.

چه عواملی موجب چربی درناحیه گونه می شود؟

عواملی در تجمع چربی در ناحیه صورت و چاقی صورت موثرند که ما به تعدادی از مهم ترین عوامل اشاره می کنیم:

  • کم آبی در بدن

کم آبی در بدن عوارض و مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد. در حالت کم آبی در بدن به دلیل انتقال کم مواد معدنی و مایعات، بدن برای حفظ تعادل خود سعی در تنظیم این شرایط می کند که در نهایت با عوارضی مانند بزرگ شدن اندام هایی از بدن مواجه می شویم.

  • نداشتن رژیم متناسب با بدن

در صورتی که فرد با نداشتن برنامه مناسب غذایی به چاقی مبتلا شود قطعا صورتی چاق خواهد داشت. رعایت رژیم غذلیی و استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی در تناسب اندام ها نقش بسزایی دارد.

  • مصرف بیش از حد الکل

مصرف الکل مانند نوشیدنی هایی دیگری مانند قهوه و چای با کاهش سطح مایعات در بدن و در نتیجه پف کردن صورت و قسمت های مختلفی از بدن می شود.

  • ابتلا به بیماری های خاص

ابتلا به برخی بیماری ها در چاق شدن صورت و تجمع چربی در صورت موثرند. بیماری هایی مانند: عفونت سینوس، آلرژی ها، بیماری های کلیوی، کم کاری های تیروئید می توانند از علل چاقی اندام های شما باشند.

در جواب این سوال باید گفت خیر، هیچ روش و برنامه ورزشی که بتوان از آن طریق فقط چربی های موجود در گونه را بدون اینکه دیگر اعضای بدن تغییری کنند یا کاهش حجمی داشته باشند را حذف کرد امکان ندارد و حتی ممکن است با انجام ورزش های سخت پوست صورت شما و حتی گردن حالتی شل و افتاده به خود بگیرد که این تغییر بسیار نازیبا و ناخوشایند خواهد بود به همین دلیل بهترین گزینه انجام عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال توسط یک جراح متخصص و با تجربه عمل زیبایی است.

دوران نقاهت جراحی بوکال فت

انجام جراحی بوکال فت دوران نقاهت خاصی ندارد و فرد بعد از جراحی می تواند به ادامه فعالیت های روزانه خود بپردازد. دوران نقاهت خاصی ندارد و فرد می تواند به زندگی روزمره خود بپردازد. بعد از جراحی بوکال فت احتمال بروز تورم در صورت وجود دارد.

 

مراقبت های بعد از جراحی بوکال فت

نتیجه عمل بوکال فت به دو مورد بستگی دارد، اول کار پزشک و تجربه او در انجام عمل، دوم مراقبت های لازمه پس از انجام عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال، در انجام هر عمل زیبایی نکاتی وجود دارد که همچون پیش از عمل لازم است که رعایت شوند، در زیر به بخشی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • همانطور که گفته شد به دلیل سرپایی بودن عمل نیازی به بستری شدن نیست اما نیاز است که حتما به مدت چند روز در منزل استراحت داشته باشید.
  • در صورت داشتن درد با تجویز پزشک می توانید از قرص های مسکن و ضد درد استفاده کنید.
  • از خوردن هر نوع مشروبات و مایعات الکلی به شدت پرهیز نمایید.
  • به مدت 10 الی 14 روز از نگه داشتن سر به سمت پایین خودداری کنید.
  • چنانچه نکات مراقبت را به خوبی رعایت کنید بدون ایجاد هر گونه عفونت و خونریزی پس از گذشت یک الی دو هفته جای بخیه کاملا خوب می شود، اما چنانچه محل بخیه با خونریزی همراه بود اصلا نگران نباشید و سعی کنید موارد را با پزشک خود در جریان بزارید.
  • حداقل تا یک هفته سعی کنید از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید.
  • جهت شستشوی دهان خود و برای پیشگیری از عفونت دهانی سعی کنید حتما از دهانشویه استفاده نمایید.
  • از کشیدن هر نوع دخانیات تا دو هفته بعد از عمل خودداری نمایید، حداقل تا هنگام ترمیم کامل بخیه.
  • از لمس کردن محل زخم و بخیه با دست و زبان خودداری کنید.
  • تا زمانی که محل زخم و بخیه کاملا خوب نشده است از انجام هر نوع فعالیت سخت و ورزش سختی همچون فوتبال، والیبال، بسکتبال و سایر ورزش هایی که ممکن است به صورت ضربه ای وارد شود خودداری نمایید.
  • و نکته اخر زمان گرفتن نتیجه است که می بایست حداقل 14 الی 21 روز صبر کنید، زیرا سریعا به نتیجه نخواهید رسید پس سعی کنید صبور باشید.
  • جهت گرفتن فرم و حالت لازم صورت بعد از عمل نیاز به استفاده از گن های بخصوص است که می بایست شخص به مدت 30 روز استفاده نماید، در استفاده از این گن ها دقت لازم را داشته باشید و به دستورات پزشک دقت نمایید.

  • استراحت مطلق به مدت 48 الی 72 ساعت
  • بالا نگه داشتن سر تا زمانی که برش های ایجاد شده و بخیه به صورت کامل ترمیم شود.
  • جلوگیری از ایجاد هر گونه فشاری بر روی موضع عمل شده

علاوه بر افرادی که این روزها تحت تاثیر مواردی چون مد و تغییر چهره تصمیم به انجام جراحی بوکال فت هستند، هدف دیگر افراد از عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال کاملا مشخص است که می توان در این مورد به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • برجسته تر کردن و مشخص کردن گونه ها
  • بهبود یافتن خط های گونه و فک
  • جوانسازی صورت و همینطور ایجاد تقویت در صورت و بالا رفتن اعتماد به نفس

تاثیر جراحی بوکال

قیمت عمل بوکال فت یا همان تخلیه چربی بوکال بستگی به موارد زیادی از قبیل:

  • نوع بی هوشی یعنی نوع عمل اینکه از طریق بی حسی موضعی انجام شود یا بی هوشی اولین موردی است که در قیمت عمل تاثیر می گذارد.
  • شرایط جسمی شخص بیمار یعنی میزان چربی و اندازه گونه هر بیمار دومین مورد تاثیر گذار در قیمت عمل بوکال فت است.
  • تجربه، مهارت و تخصص پزشک جراح مورد بعدی است که در قیمت عمل بسیار تاثیر گذار است و می توان گفت هر مقدار پزشک جراح دارای تخصص و تجربه بیشتری در خصوص عمل جراحی زیبایی و تخلیه چربی بوکال داشته باشد قیمت آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.
  • همینطور نیاز داشتن به عمل های ترکیبی دیگر همچون لیفت برای پیشگیری از افتادگی گونه و یا تزریق فیلر جهت حجم دادن به گونه نیز موارد بعدی است که می تواند در قیمت گذاری عمل بوکال فت بسیار تاثیر داشته باشد.
  • و مورد آخری که می توان گفت می تواند در قیمت های انجام عمل بوکال موثر باشد محل کلینیک و مطب جراح متخصص است.

هر عمل زیبایی ممکن است برخی عوارض طبیعی را به همراه داشته باشد که در ادامه سعی داریم به صورت کلی تمام عوارض بوکال فت را برای شما عزیزان شرح دهیم تا بیشتر با این عمل و مزایا و عوارض آن آشنا شوید اما می بایست بدانید که برخی از این موارد همچون ایجاد درد و التهاب در ناحیه عمل کاملا طبیعی هستند و پس از گذشت مدت زمانی و با رعایت نکات و مراقبت های لازم کاملا از بین می رود.

اما چنانچه به نکات توصیه شده توسط پزشک و نکات مهم در خصوص مراقبت های قبل و بعد از عمل را رعایت نکنید ممکن است برخی عوارض ناخوشایند را در پیش داشته باشد که ممکن است نیاز به انجام عمل مجدد و یا انجام برخی عمل های زیبایی ترکیبی داشته باشد، این موارد عبارتند از:

  • عفونت: این مورد ممکن است جهت رعایت نکردن نکاتی چون شستشوی مرتب دهان و استفاده از دخانیات و موارد الکلی به وجود آید.
  • خونریزی: خونریزی بر اثر خوردن غذاهای سفت، انجام فعالیت های سخت و ضربه به محل عمل ایجاد می شود.
  • درد مداوم: این مورد نیز بر اثر رعایت نکردن نکات قبل و بعد از عمل ایجاد می شود و باید با تجویز پزشک جهت تسکین درد از قرص های مسکن استفاده شود.
  • نامتقارن بودن گونه ها: این مورد نیز ممکن است به دو دلیل ایجاد شود، اول دستکاری محل عمل و رعایت نکردن نکات مهم نگهداری و دوم بی تجربه بودن دکتر جراح
  • افتادگی گونه ها: شل شدن گونه نیز همچون سایر موارد ممکن است به دو دلیل دعایت نکردن نکات نگهداری و انجام فعالیت های سخت ایجاد شود و یا ممکن است به دلیل بالا رفتن سن ایجاد شود.
  • آسیب رسیدن به ماهیچه های موجود در صورت: این مورد تنها به دلیل بی تجربه بودن و نداشتن تخصص دکتر جراح به وجود می آید.
  • علاوه بر دو مورد ذکر شده در بالا چنانچه با برخی موارد چون تنگی نفس، احساس درد در قفسه سینه و بالا رفتن ضربان قلب مواجه شدید حتما به پزشک جراح خود مراجعه نمایید و مشکلات خود را گزارش دهید.
  • عوارض بعدی که ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی و به مرور زمان به دلیل عمل بوکال فت به جود آید تسریع روند پیری است که می توان با مراجعه به یک دکتر متخصص و با تجربه با استفاده از جراحی پلاستیک رفع گردد.

 

در جواب این سوال باید گفت که خیر هیچ تفاوتی ندارند فقط در عمل تخلیه چربی موجود در گونه کاملا خارج می شود و در عمل کاهش چربی فقط بخش کم و مشخصی از چربی برداشته می شود و این کار بیشتر جهت تعادل بخشیدن و کمی تغییر در صورت جهت جوانسازی انجام می گردد و برای هر دو عمل فقط از یک روش استفاده می شود و آن ایجاد برش در بخش داخلی دهان است.

مقایسه قبل و بعد در جراحی بوکال

۷ نکته اساسی درباره چربی داخل دهانی (Buccal fat pad)

  1. برداشت چربی داخل دهان (چربی بوکال)، درمان انتخابی برای بیمارانی است که توده چربی آن‌ها به سمت خارج و پایین در خارج از گوشه لب بیرون زده باشد و مسئول برجستگی ظاهری در این قسمت باشد. افراد کمی واقعاً به این عمل نیاز دارند.
  2. برداشت چربی داخل دهانی باعث مشخص‌تر شدن برجستگی استخوان‌های گونه و بافت قرارگرفته بر روی استخوان و کاستن از حجم قسمت تحتانی گونه در زیر استخوان‌های آن ناحیه می‌شود.
  3. چربی داخل دهان یا چربی بوکال، یک چربی عمقی است که می‌تواند با بیرون‌زدگی‌اش باعث ایجاد پری در سمت خارجی گوشه لب‌ها شود. در اغلب موارد باید برای حفظ حجم صورت و چربی‌های آن حداکثر تلاش انجام گردد و برداشت این چربی معمولاً آن نتایجی را که فرد انتظار دارد ایجاد نخواهد کرد.
  4. از آنجایی ‌که این قسمت از چربی در زیر عضلات صورت قرار دارد و عمقی می‌باشد نمی‌توان با لیپوساکشن صورت از روی پوست آن‌ها را برداشت.
  5. بررسی شرح‌حال خانوادگی افراد با صورت گرد شبیه ماه نیز در تصمیم‌گیری برای برداشت این قسمت از چربی صورت می‌تواند کمک‌کننده باشد. خانواده‌هایی که صورت گرد داشته و در پیری هم همین حالت را حفظ کرده باشند، درصورتی‌که چربی داخل دهانی مسئول این پری باشد می‌توانند از برداشتن آن‌ها بهره ببرند (هر چند بسیار نامعمول است) ولی در مواردی که افراد خانواده در جوانی صورت گردی داشته‌اند که در ادامه روند پیری آن حالت را ازدست‌داده و صورت لاغرتری بهم زده‌اند باید حتی‌الامکان از این عمل پرهیز نمایند (گروههای چربی متعدد در نواحی مختلف صورت وجود دارد) لذا نکته مهم مشخص کردن این مسئله است که آیا برداشتن چربی داخل دهان می‌تواند به بهتر شدن وضعیت فرد و حل مشکل وی کمک نماید یا خیر.
  6. مهم‌ترین چالش در برداشت چربی داخل دهانی، پرهیز از آسیب به بافت‌های عصبی و عضلانی مجاور آن‌هاست و معمولاً عمل آن تحت بی‌حسی موضعی یا بی‌دردی خفیف در مطب یا کلینیک انجام می‌شود که در طی آن برش کوچکی در داخل دهان داده می‌شود و چربی دهانی از خلال آن برش بیرون کشیده شده و برداشته می‌شود.
  7. با اینکه برداشت چربی بوکال باعث خالی شدن قسمت صورت در زیر گونه‌ها و در کوتاه‌مدت، دادن شکل زیباتر (براساس تمایل جوانان به شبیه شدن به افراد مشهور) همراه با تعریف شدن و مشخص شدن بهتر برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های صورت می‌شود. ولی قطعاً در درازمدت روند پیری در صورت را تسریع خواهد کرد و بسیار به‌ندرت به‌وسیله یک جراح پلاستیک آشنا به سیر بلوغ و پیری صورت در گذر زمان پیشنهاد می‌شود.

عمل جراحی بوکال فت یک روش نوین در جراحی زیبایی برای لاغر کردن و تخلیه چربی صورت است. توجه داشته باشید که تحقیقات کافی برای انجام این جراحی را انجام دهید تا با انتخابی آگاهانه به انتخاب پزشک مورد بپردازید. برای داشتن دانش کافی لازم است تا حداقل اخبار پزشکی را از سایت های معتبر پرشکی دنبال کنیبد و با مزایا و عوارض احتمالی روش های جراحی آشنا باشید.

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی در مورد تکنیک جدید جراحی صورت، عمل جراحی بوکال فت به شما ارائه دهیم. امیدواریم با انتخابی آگاهانه نتیجه ای رضایت بخش از جراحی به دست خواهید آورید.

منبع: https://drammani.ir/buccal-surgery



[ شنبه 25 اردیبهشت 1400 ] [ 17:37 ] [ Fatemeh.Ebrahimi ]