9 نکته مهم در خرید کیف چرم که باید مورد توجه قرار گیرد


کیف یکی از وسایلی است که همراه داشتن آن ضروری است و جزو وسایل شخصی پرکاربرد از نظر خانم ها و آقایان است. سلقه های مختلفی برای خرید کیف چرم وجود دارد و توجه به نکات مهم در خرید کیف چرم ضروری است. کیف چرمی دوشی؟ مجلسی؟ اسپورت؟ رسمی؟ و نظایر آن از فراوان‌ترین سوالاتی است که موقع خرید می‌شنویم. اما به نظر شما مهمترین نکات در خرید کیف چرمی چیست؟ ما با پرسش و پاسخ با بسیاری از خانم‌ها و آقایان نکاتی را یافته‌ایم که با شما در میان می‌گذاریم. 

کیف دوشی یکی از پرکاربردترین اکسسوری‌های آقایان و خانم‌ها به شمار می‌رود. به عبارت ساده‌تر، کیف تکمیل‌کننده تیپ شماست. از طرف دیگر معمولا خانم‌ها و آقایان برای به همراه داشتن وسیله‌های جانبی خود مانند عینک، موبایل یا تبلت، اقلام آرایشی، کیف پول و …  نیاز به یک کیف بزرگ‌تر دارند. به همین خاطر انتخاب نوع کیف دوشی یا مجلسی از اهمیت زیادی برخوردار است. در زیر به نکات مهمی اشاره کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا در انتخاب و خرید کیف دقت بیشتری نمائید:

1. چه نوع کیفی؟

قبل از خرید کیف چرم، با خودتان فکر کنید که این کیف را کجا استفاده خواهم کرد؟ مجالس؟ سر کار؟ عروسی، مهمانی‌های دوستانه؟ و … اگر شما شاغل هستید و مجبور به همراه بودن کیف به صورت روزانه هستید، حتما کیف مناسب برای حمل وسایل را خریداری کنید. به یاد داشته باشید که اندازه کیفی که برای جمع‌های دوستانه استفاده می‌کنید متوسط باشد. برای مجالس و عروسی‌ها حتما بهتر از کیف‌های کتابی استفاده کنید. این کیف‌ها فاقد دسته هستند و با کف دست حمل می‌شود.

2. توجه به مقدار وسایل همراه

با اینکه امروزه کیف‌های چرمی در اندازه‌های کوچک تبدیل به یکی از ترندهای اصلی دنیای فشن شده است، اما شما به این موضوع فکر کنید که روزانه چه وسایلی را به دنبال خود این سو و آن سو می‌کشید. پس اگر از کسانی هستید که هر روز مجبورید چندین وسیله ثابت به همراه داشته باشید، از خیر دنیای فشن بگذرید و به فکر راحتی خود باشید. از طرف دیگر اندازه کیف را متناسب با مقدار وسیله‌های خود انتخاب کنید.

 معمولا کیف‌ها به چهار شکل مربعی، مستطیلی، دایره‌ای و ذوزنقه‌ای یافت می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم اگر دنبال کیف‌های جادار هستید، کیف‌های ذوزنقه‌ای که از دو سمت بیرون‌زدگی دارند را انتخاب کنید. تعداد جیب‌های کیف نیز از عوامل اصلی انتخاب آن است. معمولا خانم‌ها به دلیل داشتن وسایل بیشتر نسبت به آقایان، به تعداد جیب بیشتری در کیف خود نیاز دارند. جیب بیشتر در کیف چرمی باعث طبقه‌بندی بهتر وسیله‌ها می‌شود.

3. توجه به استایل خودتان

سعی کنید کیف دوشی را بر اساس نوع استایل اسپورت یا رسمی خودتان انتخاب کنید. اگر شما عادت دارید که بیشتر وقت‌ها در بیرون از منزل از استایل اسپورت استفاده کنید، حتما کیفی را انتخاب کنید که با تیپ شما هماهنگ باشد.

4. ست کردن کیف با لباس و کفش

یکی از نکات بسیار مهم در خرید کیف، در نظر گرفتن رنگ لباس‌ها و کفش‌هایی است که از آنها در طول هفته استفاده می‌کنید. توصیه می‌کنیم از رنگ‌های تیره مانند سبز، قهوه‌ای، سورمه‌ای و مشکی بیشتر استفاده کنید. این رنگ‌های قابلیت زیادی در ست شدن با هر نوع لباسی را دارد. در زیر طیف‌های رنگی هماهنگ با یکدیگر در قالب تئوری رنگ‌ها آمده است:

همان طور که مشاهده می‌کنید برای مثال، کیف قهوه‌ای با لباس‌هایی با طیف رنگی کرم و کیف سبز با طیف رنگی نارنجی هماهنگ‌تر است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از لباس‌های با ترکیب رنگ مختلط استفاده می‌کنید، حتما از کیف‌های تک رنگ استفاده کنید.

حتما در انتخاب کیف به ست بودن آن با کفش نیز دقت کنید. اگر لباس و کفش شما طرح‌دار است، بهتر است از کیف نقش‌دار استفاده کنید. به جنس آنها نیز توجه کنید. برای مثال اگر کفش شما از جنس وِرنی است، کیفتان را از جنس ورنی انتخاب کنید.

5. بند کیف چرمی

هنگام خرید کیف چرمی به دو نکته بسیار مهم در ارتباط با بند کیف توجه کنید. اگر شما از آن دسته خانم‌هایی هستید که به آزاد بودن دست‌هایتان موقع راه رفتن اهمیت می‌دهید، حتما از کیف‌های استفاده کنید که دارای بند بلند باشد که هم به صورت دوشی و هم به صورت یک‌طرفه قابل استفاده باشد. به یاد داشته باشید که بند یک طرفه احتمال سرقت کیف را به شدت کاهش می‌دهد.

حتما به ضخامت بند کیف دقت کنید. اگر کیف شما جادار بوده و قابلیت جابجایی وسیله‌های بیشتری را دارد، توجه داشته باشید که باید بند آن ضخیم بوده و پهنای مناسبی داشته باشد.

6. دسته کیف چرمی

معمولا دسته‌های کیف در نوع چرمی و فلزی ساخته می‌شوند. دسته‌های چرمی فراوان‌ترین دسته‌های موجود در بازار هستند. معمولا از این کیف‌ها بیشتر در مهمانی‌ها استفاده می‌شود. توصیه می‌کنیم اگر در سن جوانی قرار دارید و شیک دیده شدن برایتان اهمیت دارد از دسته‌های فلزی استفاده کنید. البته باید استایل و موقعیت اجتماعی خودتان را هم در نظر بگیرید.

7. کیف مناسب لپ تاپ

اگر هر روز از لپ تاپ استفاده می‌کنید و مجبورید همیشه آن را به همراه داشته باشد، باید به سراغ کیف‌های جادار و مخصوص حمل لپ تاپ بروید. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم از کوله حمل لپ تاپ استفاده کنید. کیف‌های چرمی با اینکه از مقاومت بالایی برخوردار هستند، اما شاید نتوانند محافظ خوبی برای لپ تاپ شما به شمار روند.

8. جنس کیف چرم

بیشتر خانم‌ها و آقایان، کیف چرم را به خاطر دوام آن انتخاب می‌کنند. البته نوع چرم به کار رفته در کیف نیز بسیار مهم است. مسلما چرم طبیعی به نوعی مرغوبیت کیف شما را تضمین خواهد کرد. حتما به یاد داشته باشید که با توجه به رواج چرم تقلبی در بازار، کیف چرم خود را از مراکز معتبر خریداری کنید. توصیه می‌کنیم روش هایی برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی را یاد بگیرید.

9. به قیمت کیف دقت کنید

بیشتر افراد تصور می‌کنند که کیف‌های چرم گران‌قیمت از کیفیت بالاتری برخوردارند. در حالی که در بیشتر موارد چنین نیست. در خیلی از موارد مشاهده شده است که کیف‌های چرم تولید شده در کارگاه‌های کوچک و معمولی بسیار مرغوب‌تر از کیف‌های برند است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم کیفی را خریداری کنید که با توجه به کیفیتی که دارد، نیازهای شما را برآورده کند. یکی از مهمترین نکات انتخاب بر اساس قیمت این است که کیف چرمی را انتخاب کنید که چندمنظوره باشد و شما بتوانید در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنید. چنین کیفی حتما به قیمتش می‌ارزد!



[ سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 ] [ 22:41 ] [ Fatemeh.Ebrahimi ]